ورود کاربران

تماس با ما

  • تماس با ما :0936-4230832
  • ایمیل ما : admin@server.goodgallery.ir
  • آدرس شرکت : مازندران - ساری

بستن پشتیبانی

پشتیبانی

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا  : هایدی کوهن یکی از متخصصان تولید محتوا به این نظر است که محتواها باید دارای ویژگی های زیر باشند:

 

  • مرتبط با هدف مورد نظر
  • سازگار با روحیات مخاطب و احترام به آنان
  • استفاده از تمام فرمتها از قبیل عکس، ویدئو و صدا
  • خالی از نام تجاری یک سازمان و یا تبلیغات مستقیم
  • انتقال دهنده مطالب آموزشی و اطلاعات مفید به خواننده.

 

هر محتوایی اعم از ، متن، تصویر،فیلم ،صوت و… که به منظور انتقال مفاهیم در یک وب سایت قرار می گیرد و یا به اصطلاح علمی آپلود می شود محتوا نام دارد فرایندی که به تولید این محتوا می انجامد تولید محتوا می گویند. تولید محتوایی که مرتبط با اهداف سایت بوده و از نظر مخاطب ارزش مطالعه را داشته باشد مهمترین هدف یک سایت است.

تولید محتوای مرتبط و ارزشمند کار آسانی نیست و زمان و هزینه زیادی را می طلبد. اما از یاد نبرید که یک محتوای خوب منجر به این خواهد شد که مخاطب لحظه ای توقف کند ، بخواند ، فکر کند و … به شکلی متفاوت رفتار کند.

 

تولید محتوای سایت

تولید محتوای سایت

محتوا مهمترین اصل پس از طراحی وب سایت می‎باشد که باید مورد توجه وبمسترها و مدیران وب سایتها قرار بگیرد. تولید محتوا با هدفهای متعددی صورت می‎گیرد از قبیل اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی، تبلیغات و … .

غالبا تولید محتوایی که با هدف تبلیغات صورت می‎گیرد، در اصطلاح بازاریابی محتوا گفته می‎شود. بازاریابی محتوا هنر برقراری ارتباط با مشتریان بدون درخواست خرید کالا از آنها می‎باشد. این شیوه بصورت مداوم و بی وقفه انجام می‎شود که در آن بجای فروش محصولات و یا خدمات، ارائه اطلاعات صورت می‎گیرد. این نوع بازاریابی بشکل هوشمندانه ای انجام می‎شود که در پس آن یک هدف دنبال می شود و آن ارتقا کسب و کار و تمرکز بر استراتژی های بازاریابی می باشد. محتوا می‎تواند موجب تغییر رویه، فرهنگ و روش‎ها‎ی زندگی افراد شود. همچنین با توجه به استفاده روز افزون افراد از مطالب اینترنتی، محتواها برای تغییر تصمیم گیری مصرف کنندگان و ترغیب آنها برای خرید یک محصول خاص مؤثر می‎باشند.

 

روشهای تولید محتوا

تولید محتوا کار آسانی نبوده و هر کسی نمی تواند مدعی تامین محتوا باشد. محتوا از چند طریق تولید می‎شود از جمله:

 

  1. تامین محتوا از طریق کاربران
    محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) می‎تواند به هر شکلی تهیه شود از جمله محتوای وبلاگ‎ها‎، ویکی‎ها‎، بحث و تبادل نظر، پست، چت، سخنان، تصاویر دیجیتال، ویدئو، فایل‎ها‎ی صوتی، تبلیغات و … . این شکل تامین محتوا در سال ۲۰۰۵ وارد جریان وب سایت‎ها‎ی شبکه‎ها‎ی اجتماعی شد که به شکل راحتتری در اختیار کاربران قرار می‎گرفت.علاوه بر این، محتوای ایجاد شده توسط کاربران که ترکیبی از منبع باز، نرم افزار رایگان و صدور مجوز انعطاف پذیر می باشد،‎ موجب حذف موانع همکاری و افزایش محبوبیت وب سایت در رسانه‎ها‎ی شبکه‎ها‎ی اجتماعی گردید. ظهور محتوای ایجاد شده توسط کاربران به آماتورها کمک می‎کند تا در اثنای انتشار مطالب، به معرفی خود بپردازند. اجازه به کاربران برای تولید محتوا به معنای احترام به حقوق شهروند و یا مصرف کنندگان می‎باشد. در این روش شهروندان می‎توانند انتقادات و پیشنهادات خود را به صاحبان شرکتها ارائه دهند. این شیوه تامین محتوا موجب شده تا کاربران نقش منفعل نداشته باشند بلکه به صورت مشارکتی فرصت تعامل با سایر کاربرها را نیز پیدا نمایند.
  2. محتواهای تولید شده توسط شرکتهای تولید محتوا                                                                                          شرکتهای تولید محتوا با تخصص کافی و بهره گیری از بهترین فنون و تکنیک های روز دنیا محتواهای باکیفیت و مطلوبی را تهیه می کنند. در این شرکتها مترجم، ویراستار، نویسنده در کنار یکدیگر به تولید محتوا مشغول فعالیت می‏باشند. در این شرکتها، تولید محتوا عموما توسط کارشناسان زبده صورت می گیرد. این افراد به تمامی فنون تهیه مطالب اشنایی کامل دارند.                                                                                                                                                                                      
  3. استفاده از نیروهای داخلی سازمان
    این گروه بر این عقیده اند که: «بهترین ایده‎ها‎ برای تولید محتوا از میان تیم تامین محتوا پدیدار می‎شود. با تقسیم وظایف میان اعضای تیم محتوا می‎توان به راحتی در بازاریابی محتوا به موفقیت دست پیدا کرد».

 

 

 

 

گالری سرور
گالری سرور
گالری سرور
گالری سرور
گالری سرور
گالری سرور